چشم انداز
عـکس ها و شعر و مطالب منتخب

در فاصله 40 روز از عاشورای حسینی (ع) تا اربعین حسینی (ع) حوادثی شکل گرفت که سرآمد حوادث و اتفاقات تاریخ بشریت خواهد بود. در روز عاشورا در برابر سالار شهیدان و 72 از یاران و اصحاب آسمانی‌اش، چندین هزار کفتار خون آشام و ددمنش به دستور جلادی چون ابن زیاد صف آرایی کردند.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:مجله شبانه ، باشگاه ، اربعین ، راز رمز ، عاشورا ، حسینی, توسط alimy


اربعین، روز تکمیل انقلاب سترگ عاشوراست و برای این روز اعمال بسیاری از سوی معصومین(ع) مطرح شده است، چنانکه  امام رضا (ع) در این مورد می‌فرمایند:" براستی محرم ماهی است که مردمان عهد جاهلیت جنگ و خونریزی را در آن حرام می‌شمردند لیکن خون‌های ما را در این ماه حلال شمردند، و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان را به اسارت کشیدند و آتش در خیمه‌های ما افروختند و آنچه در آنها زاد و توشه داشتیم به یغما بردند و حرمت رسول الله(ص) را در امر ما نگاه نداشتند..."



ادامه مطلب...


پس از برگزاري مراسم قرعه‌کشي مرحله نهايي جام جهاني 2014 برزيل، ديدار افتتاحيه ايم دوره از مسابقات روز 12 جون مصادف با 22 خرداد در سائوپائولو برگزار مي‌شود.

 

برنامه کامل ديدارهاي جام جهاني 2014 برزيل به شرح زير است:

گروه F

 

15 جون (25 خرداد)

 

آرژانتين ـ بوسني هرزگوين (ريودوژانيرو ـ ساعت 19)

 

 

 

16 جون (26 خرداد)

 

ايران ـ نيجريه (کوريتيبا ـ ساعت 16)

 

 

 

21 جون (31 خرداد)

 

آرژانتين ـ ايران (بلوهوريزونته ـ ساعت 13)

 

نيجريه ـ بوسني هرزگوين (کوئييابا ـ ساعت 18)

 

 

 

25 جون (4 تير)

 

نيجريه ـ آرژانتين (پورتوآلگره ـ ساعت 13)

 

بوسني هرزگوين ـ ايران (سالوادور ـ ساعت 13)

 

بقیه ادامه مطلب



ادامه مطلب...


سرمربی تیم فوتبال بوسنی و هرزگوین در واکنش به قرار گرفتن تیمش در گروه F و هم‌گروهی با تیم‌های ملی آرژانتین، ایران و نیجریه، اظهار کرد: ناراحت نیستم. اگرچه در گروه ما تیم بزرگی مثل آرژانتین حضور دارد، با این حال ما و نیجریه باید برای رتبه دوم در این گروه بجنگیم. هرچند نباید ایران را دست کم گرفت.

23:08 سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی پس از همگروه شدن تیمش با برزیل، مکزیک و کامرون گفت: افتتاحیه خاصی را شاهد خواهیم بود. مصاف ما با برزیل میزبان که تمام دنیا به نظاره آن خواهند نشست. تلاش می‌کنیم کار را برای آنها سخت کنیم اما این کار اصلا آسان نیست.

23:06 چزاره پراندلی در واکنش به گروه تیمش در جام جهانی 2014 گفت: در سخت‌ترین گروه جام‌جهانی قرار گرفته‌ایم اما باید بتوانیم با آمادگی کامل در جام‌جهانی حضور داشته باشیم. برای صعود از این گروه باید تلاش زیادی بکنیم. مطمئنا بازی‌های زیبایی را در این گروه شاهد خواهیم بود.

22:59 هلند در جام جهانی 2014 با تیم‌های اسپانیا، شیلی و استرالیا هم‌گروه شده است. لوئیس فان خال سرمربی هلند در واکنش به گروه این تیم در جام جهانی گفت: این بدترین گروهی بود که می‌توانستیم در آن قرار بگیریم. بازی در کنار تیمی مثل اسپانیا، بازی آسانی نیست.

22:57 فرناندو سانتوس در واکنش به قرار گرفتن تیمش در کنار کلمبیا، ساحل‌عاج و ژاپن گفت این گروه یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی است چرا که هر چهار تیم شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارند.

22:38 یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان می‌گوید از همگروهی با تیم ملی امریکا خوشحال است.

22:37 میرالم پیانیچ بازیکن تیم ملی بوسنی بدون اینکه از تیم ایران نام ببرد گفت که تیمش باید برای دومی در گروه ششم با تیم نیجریه رقابت کند.

22:14 سابه‌یا سرمربی تیم ملی آرژانتین پس از همگروهی با ایران، نیجریه و بوسنی گفت که حریفان تیمش می‌توانست سخت‌تر باشد.

22:12 فیلیپ اسکولاری گفت که خوشحال است برزیل در گروه چهارم قرار نگرفته است.

21:58 فابیو کاپلو از همگروهی با بلژیک، الجزایر و کره‌جنوبی راضی است.

21:56 ویسنته دل‌بوسکه سرمربی تیم اسپانیا گروه دوم جام جهانی را گروه مرگ توصیف کرد.

21:55 دیدیه دشان سرمربی فرانسه در واکنش به همگروهی با سوییس گفت که رودرو نشدن با این تیم در بازی اول برای تیمش یک مزیت است.

21:53 اشکان دژاگه که همزمان با قرعه‌کشی در استودیوی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی حاضر شده بود گفت که تیم ایران برای صعود شانس دارد.

21:50 سرمربی تیم ملی پرتغال گفت که از حالا به مرحله دوم فکر می‌کند.

21:46 جواد نکونام کاپیتان تیم ملی در واکنش به گروه ایران گفت که یک نفر قادر به مهار لیونل مسی نیست. او در عین حال گفت که اگر آماده‌سازی ایران به خوبی صورت بگیرد ایران می‌تواند به صعود از مرحله گروهی امیدوار باشد.

21:37 روی هاجسون در واکنش به همگروهی با انگلیس با ایتالیا، اروگوئه و کاستاریکا گفت که تیمش در گروه دشواری قرار گرفته است.

21:36 یورگن کلینزمن سرمربی آلمانی تیم ملی امریکا گفت که از رویارویی با تیم کشورش هراس دارد.

21:32 کی‌روش سرمربی ایران در واکنش به هم‌گروهی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی گفت: این یک افتخار است. ما اکنون باید از آن لذت ببریم. باید برابر بهترین تیم‌های دنیا قرار بگیریم و فرصت بسیار بزرگی است تا پیشرفت کنیم و نشان دهیم تیم بهتری شدیم.

21:29 علی کفاشیان به ایسنا گفت که نباید انتظارها را بالا برد اما ایران شانس صعود از مرحله گروهی را دارد.

21:18 رحمان احمدی که نقشی کلیدی در صعود ایران به جام جهانی داشت به ایسنا گفت که به نظرش ایران می‌تواند از گروه پنجم به مرحله دوم صعود کند.

معرفی تیمها...



ادامه مطلب...




مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی برزیل از ساعت ۱۹:۱۵ امروز در باهیا برگزار می‌شود و نمایندگان ۳۲ تیمی که امروز در برزیل به سر می‌برند به همراه هزاران هوادار فوتبال در سراسر جهان چشم به گوی‌های سرنوشت سازی دارند که امشب از سوی بزرگانی که به برزیل سفر کرده‌اند از گلدان‌ها بیرون می‌آیند و ترکیب بازی‌های مهم تابستان سال گذشته در برزیل را مشخص می‌کنند.

، به نقل از رسانه ها، از بامداد ۳۰ آبان ماه امسال که اروگوئه در مونته‌ویدو به عنوان سی‌و دومین تیم حاضر در جام جهانی معرفی شد تا به امروز کشورهای حاضر در جام‌جهانی برزیل منتظر امروز و مشخص شدن ترکیب گروه‌های هشت گانه جام‌جهانی برزیل بودند. ترکیبی که تا ساعتی دیگر مشخص خواهد شد و با توجه به سیدبندی این دوره رقابت‌های جام‌جهانی به نظر می‌رسد که ترکیب عجیبی در گروه‌های هشت‌گانه در انتظار کشورهاست.

21:32-  کارلوس کی‌روش هم‌گروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی را یک افتخار برای فوتبال ایران می‌داند. او می‌گوید باید از هم‌گروهی با این تیم‌ها لذت ببریم.

این یک افتخار است ما اکنون باید از آن لذت ببریم. ما براید برابر بهترین تیم‌های دنیا قرار بگیریم و فرصت بسیار بزرگی است تا پیشرفت کنیم و نشان دهیم تیم بهتری شویم....



ادامه مطلب...


ساعاتی پیش، دنیا خبری را شنید که سال‌ها در حالت بیم و امید انتظارش را می‌کشید: «توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران». بیش از ارزیابی و داوری درباره توافق انجام شده، لازم است بار دیگر یاد شهدا و به‌ویژه شهدای هسته‌ای گرامی داشته شود و از تمام کسانی که طی سال‌های گذشته در مراحل تأمین حقوق هسته‌ای ایران مخلصانه تلاش کردند، از جمله گروهی که به ریاست دکتر ظریف در حال حاضر مسئولیت ادامه این کار را به عهده دارند، تشکر و قدردانی شود.

آنچه در صدر خواسته‌های دو طرف قرار داشت و ظاهراً سخت‌ترین بخش مذاکرات نیز درباره آن بود و موجب به درازا کشیده شدن زمان مذاکرات شد، به رسمیت شناخته شدن «حق غنی‌سازی» ایران بود. موضوعی که مناقشه درباره آن، حتی پس از اعلام انجام توافق نیز ادامه پیدا کرد و به احتمال زیاد بعدها نیز ادامه خواهد داشت. اگر پرسیده شود با وجود چنین مناقشه‌ای چگونه توافق حاصل شد؟ در پاسخ ابتدا به فرازهایی از سخنان ظریف، اوباما و کری اشاره و پس از آن توضیح مختصری داده می‌شود:

 

 



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:بين , الحرمين , کربلا , حرم , امام , حسين , حضرت , عباس , محرم , ماه , عزاداري , تصاوير, توسط alimy

                                                                                                                                                                                                                                                                    خدایا شرح غم خواندن چه سخت است.      ز داغ لاله پژ مردن چه سخت است.

                                                    نمی دانم که با اسب پیاده                     ز پشت اسب افتادن چه سخت است        

                                                    ا گر تیری درون چشم باشد.                    نمیدانم زمین خوردن چه سخت است.

                                                     نمیدانی که با چشمان خونین .                  جمال فاطمه دیدن چه سخت است.

                                                      کنار علقمه با مشک خالی.                       ببین شرمنده گردیدن چه سخت است.

 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:عمو عباس,حسین,عباس,علمدار,کربلا,نینوا,زهرا,زینب, توسط alimy

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

(برای خواندن متن کامل شعر به ادامه مطلب مراجعه کنید)



ادامه مطلب...


شب هاي قدر، شب هاي سرنوشت سازي براي انسان است زيرا طي آن تقدير انسان براي زندگي آينده اش تعيين مي شود. به همين دليل بهتر است انسان اهميت اين شب ها را درک کند. به اين منظور بايد به گذشته نگريست تا مشخص شود با سرمايه هايي که در اختيار داشته و داريم چه کرده ايم، از عقل، وجدان، عاطفه و جسم خود چه بهره اي برده ايم و با تفکر در خلوت دريابيم که چه چيزهايي را از دست داده ايم و چه نعمت هايي را قدر ندانسته ايم. اگر با اين پيش زمينه در شب هاي قدر به دعا کردن بپردازيم، بيشترين بهره را خواهيم برد.



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد